projektowanie wizerunku białystok

Projektowanie wizerunku jako element języka – 7 odpowiedzi na najważniejsze pytania czytelników

Przez całą egzystencję reprezentujemy sobą pewne idee i wartości. Trzymamy się ich, a w pewnych momentach dedykujemy im życie. Każdy twórca pragnie wyrazić siebie poprzez swoje dotychczasowe dokonania. Tak samo, jak elementem języka jest słowo pisane i nasze wyrażanie uczuć poprzez mowę – identycznie możemy zaprojektować wizerunek firmy poprzez grafikę i skutecznie przemówić do jej klientów.

1) Czym jest projektowanie wizerunku?

Ostatnie lata spędziłem na tworzeniu specyficznych grafik z różnych dziedzin. Po reakcjach zamawiających osobiście mogę przyznać, że projektowanie wizerunku to coś więcej, niż zwykła kreacja przedsiębiorstwa. To pokazanie wartości dla klienta poprzez swój autorytet i projekty tak idealne, że budzą krew w żyłach do samego końca, a pierwsze wrażenie wywiera na klienta wpływ tak ostry, niczym głęboka rana zrobiona najcieńszą żyletką.

2) Jakie czynniki wpływają na kreowanie własnego wizerunku – grafik Mateusz Kruszewski doradza

Każdy przedstawia siebie jako unikalnego twórcę, który według powszechnego mniemania wykonuje swój zawód perfekcyjnie. Świadomi ludzie twierdzą, że pokazywane w sieci życie to kłamstwo, telewizja jest fałszywa, a potencjalni pracownicy kłamią w CV, razem z przyszłym pracodawcą na jednej rozmowie kwalifikacyjnej, który przedstawia starą, nieaktualną regułkę, a swój zespół, jako młody i dynamicznie się rozwijający. Wszystkie wymienione wyżej podmioty projektują swój wizerunek. To, co robimy na co dzień i jak przedstawiamy się każdego dnia publicznie kreuje pogląd świata zewnętrznego na naszą osobę.

3) Dlaczego projektowanie wizerunku jest tak ważne?

Dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu jako profesjonalny grafik komputerowy z Białegostoku uważam, że jesteśmy postrzegani przez innych ludzi tak dobrze, jak ciężko na to pracujemy. Kreowanie wizerunku jest priorytetową czynnością, ponieważ każdy, niezależnie od płci, pochodzenia oraz wyznania – ocenia i jest oceniany w trakcie każdego kontaktu z człowiekiem. Eksperci twierdzą, że pierwsze 7 sekund kontaktu wzrokowego z klientem odzwierciedli, czy zostaniemy zaakceptowani. Ludzki umysł jest zaprogramowany na podstawie doświadczeń z przeszłości. Nawet jeśli spotykamy osobę pierwszy raz w życiu – nasz mózg od razu kojarzy tego człowieka z osobą najbardziej podobną z przeszłości i programuje nas w taki sposób, że zareagujemy na nią pozytywnie lub negatywnie.

4) Ubiór jako podstawowa jednostka projektowania wizerunku – grafik Mateusz Kruszewski wie, jak zaimponować klientowi

Po 7 sekundach od kontaktu wzrokowego z daną osobą nasz mózg ocenił ją na podstawie zdarzeń z przeszłości. Kolejnym etapem charakterystyki obcego człowieka przez nasz mózg jest outfit. Jeśli spotkamy dobrze ubraną osobę – nabierzemy do niej zaufania. W przeciwnym wypadku ma szansę, że odrzucimy ją drugi raz w przeciągu kilkunastu sekund. Każdy handlowiec i przedsiębiorca powinien przeczytać książkę o prawidłowym ubiorze podczas spotkania z klientem, ponieważ jest to kluczowy element w sprzedaży bezpośredniej oraz świadomym budowaniu marki w oparciu o element języka.

5) Jaki wpływ ma długość włosów na kreowanie wizerunku w oczach klienta?

Z wieloletnich doświadczeń w sprzedaży i grafice mogę powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że krótsze włosy dają większą sprzedaż. Wynika to z faktu higieny. Drugim elementem, po którym ludzie oceniają drugiego człowieka od razu po ogólnym ubiorze są włosy. Powszechnie przyjęto, że krótka fryzura oznacza higienę, a z czasem, gdy przedsiębiorca zmienia fryzurę na dłuższą – powoli jej ubywa. Jak powiedział Brian Tracy, ekspert w sprzedaży bezpośredniej – im krótsze włosy, tym większa sprzedaż. Oczywiście możemy kreować swój wizerunek poprzez ich długość, aczkolwiek należy oswoić się z faktem, że im krótsze włosy (do pewnego stopnia) tym lepszy w oczach klientów kreujemy wizerunek.

6) Czy biznes bez kreowania wizerunku ma prawo bytu?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta, ale nie tak oczywista, jak się wydaje. Otóż nie ma czegoś takiego, jak brak kreowania wizerunku w biznesie. Jako grafik mam wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności i pracy na etacie, a w konsekwencji mogę się w tych tematach wypowiadać przez długie godziny, ale chciałbym przekazać Państwu najważniejszą radę. Niezależnie czy chodzimy do sklepu po cytrynę raz dziennie i bez znaczenia, czy podnosimy w firmie sprzedaż, czy ją zmniejszamy – zawsze kreujemy własny wizerunek. Nawet, jak tego nie chcemy – w każdej sekundzie tworzymy egzystencjalny brand i tylko od nas zależy, jak to zrobimy.

7) Odpowiedź na pytania wszystkich czytelników

Drodzy Państwo – pytań było tak dużo, że nie odpowiedziałbym na to wszystko w 20 obszernych artykułach. W związku z tym postanowiłem wybrać 6 najważniejszych czynników, które kreują wizerunek właśnie z pytań, które mi drodzy Państwo zadaliście wysyłając wiadomości na skrzynkę pocztową. Osobiście otrzymałem 200 wiadomości z pytaniami na temat kreowania wizerunku i grafiki. Będę starał się odpowiadać na wszystko mailowo jak tylko czas pozwoli. Uważam, że i tak rozwiałem wątpliwości większości osób na temat kreowania wizerunku w biznesie. Liczę na to, że artykuł podsumowujący projektowanie wizerunku przyda się wielu ludziom i będą go Państwo polecać innym, aby również dowiedzieli się najważniejszych rzeczy na temat tworzenia wizerunku jako elementu języka.

Na dziś to wszystko, a w kolejnym artykule dowiedzą się Państwo najważniejszych informacji o rebrandingu. Miłego tygodnia.

Grafik komputerowy z Białegostoku – Mateusz Kruszewski

Prowadź biznes świadomie – kreuj wizerunek swojej firmy odpowiedzialnie

Menu