Projektowanie plakatów to wciąż nieśmiertelna forma przekazu

Wbrew pozorom, dobre plakaty nie wychodzą z mody. Można nawet powiedzieć, że dziś bardziej niż kiedykolwiek są doceniane, zauważane i coraz częściej wykorzystywane. Dlaczego?

Projektowanie plakatów wraca do łask

Projektowanie plakatów wraca do łask obecnie nie tylko ze względu na kwestie informacyjno- marketingowe. Ta forma wyrazu myśli jest coraz częściej wybierana przez osoby prywatne zwyczajnie do ozdobienia, wypełnienia przestrzeni w domu czy mieszkaniu.

Dzięki stosunkowo niskim kosztom i świetnej jakości druku, plakaty takie zaprojektowane przez profesjonalnego grafika będą gwarantem, że zawarte na nich treści, są pod każdym względem dopasowane do naszych potrzeb i upodobań.

Nie ma chyba bardziej elastycznego sposobu na aranżację wnętrza, a tym samym zareklamowanie własnego indywidualizmu, jak plakat. Oczywiście nie traci on niczego ze swej pierwotnej funkcji, ponieważ:

  • po pierwsze – informuje,
  • po drugie – skłania odbiorcę do reakcji lub konkretnego działania,
  • po trzecie – upiększa.

Po zastosowaniu gablotki, ramy, czy anty-ramy, taki raz zamówiony plakat może być wielokrotnego użytku, zmieniany zależnie na przykład od pory roku, czy nastroju właścicieli, także w instytucjach użyteczności publicznej czy firmach. Czasem można też spotkać wewnętrzne plakaty dwustronne.

Inaczej jest z tymi rozklejanymi na zewnątrz bezpośrednio na ścianach czy słupach przy okazji różnych akcji marketingowych, eventów czy happeningów, jednak doskonale spełniają swoją funkcję ponieważ:

  • są łatwe do umieszczenia na wybranym miejscu,
  • po spełnieniu swojej funkcji informacyjnej, są równie łatwe do uprzątnięcia,
  • i co ważne, nie zaszkodzą środowisku naturalnemu, bo mogą być poddane recyklingowi (gdy zostaną umieszczone w pojemnikach).

Dlaczego zaprojektowany indywidualnie plakat działa?

Oczywiście mówimy tu o plakacie zaprojektowanym przez fachowca. Fenomenem tej formy reklamy jest stosowany format (co najmniej A3), który w połączeniu z odpowiednim przekazem daje spore pole do popisu.

Niezależnie od celu, w jakim zostanie wykonany, ze względu na dobrą widoczność spełni swoje zadanie. Będzie skuteczny w temacie informacyjnym, czysto reklamowym, czy jako sam wyraz artystyczny. Wszystko bez konieczności trwałego ingerowania w podłoże, a do tego łatwość powielania.

To czynniki zewnętrzne. A co z samym przekazem? Ważne są tu:

  • użyte kolory dopasowane do strategii marketingowej podmiotu, zgodne z księgą znaku, jeśli taka istnieje,
  • krój, kolor i wielkość czcionki zwracające uwagę, uwypuklające istotne informacje, niepomijające mniej ważnych,
  • dobór określonych środków wyrazu artystycznego zgodnie z prawidłami sztuki graficznej,
  • dopasowanie do określonej grupy docelowej.

Pytaj o profesjonalne projekty plakatów

Wydaje się, a tam plakat. Sam/a sobie poradzę. Napiszę, co trzeba, dam ramkę lub nie, wydrukuję i już. Nic bardziej mylnego. Wtedy może coś na kształt plakatu (bardziej jako zewnętrzny format) zaistnieje, ale na pewno nie spełni swojej funkcji tak, jak spełniłby ten zaprojektowany przez grafika zgodnie z zasadami sztuki i obecnie obowiązującymi trendami.

Jeśli kampania, wydarzenie lub promocja lansowana za pomocą plakatów ma odnieść sukces, warto skorzystać z pomocy fachowca. On nasze myśli, potrzeby i słowa z łatwością ujmie nie tylko w odpowiedni kształt, ale też dopasuje je do konkretnych odbiorców – grupy docelowej. Zrobi to tak, by nie pozostali oni obojętni wobec przekazanej treści.

 

 

Najnowsze wpisy

keyboard_arrow_up