Tytułowe pytanie sugeruje, że przy projektowaniu graficznym strony internetowej działanie grafika komputerowego to sprawa kluczowa. Już wyjaśniamy, dlaczego.
O ogólnych aspektach sztuki projektowania www
Projekty stron internetowych mogą być bardzo różne. I wcale nie chodzi wyłącznie o styl, kolor czy użyte zdjęcia mniej lub bardziej pasujące do branż, których mają one dotyczyć. Choć te bez wątpienia są też niezwykle istotne. Od razu trzeba tu zaznaczyć, że ich umiejętne skomponowanie wymaga zarówno wiedzy teoretycznej, praktyki i co najmniej szczypty artyzmu.
Oprócz wymienionych już elementów projektowanie stron internetowych z prawdziwego zdarzenia nie może obyć się bez:
- Kreatywności i otwartości projektanta na sugestie przyszłego właściciela lub administratora strony,
- Zdolności dopasowania oczekiwań, potrzeb i życzeń Klienta do zasad właściwych grafice komputerowej oraz specyfiki branży,
- Zastosowania rozwiązań pozwalających na swobodną responsywność strony internetowej,
- Uwzględnienia aktualnych trendów w samej grafice, jak i w szeroko pojętym marketingu internetowym, czy SEO.
Graficzny projekt strony internetowej, która ma odnieść sukces w swojej branży i niezawodnie działać niezależnie od ilości wejść, czy czasu spędzonego na stronie, powinien łączyć w sobie wszystkie te aspekty.
Praktyka wielkich podmiotów, które już osiągnęły sukces pokazuje, że dobra strona www to taka, która jest unikatowa, elastyczna, a przy tym szybko i jednoznacznie kojarzona z daną marką.
Dopasowanie tego wszystkiego własnymi siłami, bez specjalistycznej wiedzy i wprawnej ręki grafika komputerowego, wydaje się praktycznie niemożliwe.
Projektowanie graficzne www czy zawsze potrzebne?
Jeśli projekt graficzny strony www ma służyć przez wiele miesięcy, a nawet lat – z pewnością tak.
Można oczywiście skorzystać z gotowych projektów stron internetowych, zwłaszcza na biznesowym starcie, ale trzeba pamiętać, że to duże ryzyko. Nawet intuicyjnie nieźle dobrane moduły mogą okazać się podobne do konkurencji na tyle, że doprowadzą do mylenia przez odbiorców produktów, branż, kampanii, etc. a w rezultacie do strat.
Na takim fundamencie nie da się zbudować silnej marki, która będzie rozpoznawana w środowisku i skuteczna w określonej grupie docelowej. Warto to uwzględnić już na początku, aby potem oszczędzić sobie czasu i pieniędzy. Oczywiście dobry grafik zaradzi i takiej sytuacji, ale bezpieczniej, a na pewno wygodniej od razu udać się do profesjonalnej agencji, która pomoże w stworzeniu spójnej kampanii.
Doświadczenie uczy, że najlepiej już na początku dobrze zainwestować korzystając z pomocy specjalisty, który zaproponuje optymalne rozwiązanie.
Będzie ono przede wszystkim:
- Wpisujące się w pełni w system identyfikacji wizualnej danego podmiotu,
- Profesjonalnie dopasowane do marki i grupy docelowej,
- Wybiegające w przyszłość, z możliwością modyfikacji i rozbudowy,
- Wolne od błędów,
- Minimalizujące koszty obsługi, ale też rozbudowy biznesu w sieci w przyszłości.
Gdzie znaleźć dobre projekty stron www
Projektowanie stron www z prawdziwego zdarzenia jak widać nie należy do najłatwiejszych. Oczywiście, można coś tam samemu „zmontować” wspierając się samouczkiem, czy kreatorem, ale na dłuższą metę, czy przy poważnych przedsięwzięciach nie ma mowy, aby zadziałało. Bez grafika z doświadczeniem – niewiele się zrobi.