projektowanie logotypu w Białymstoku

Firma, która nie ma logo – jest jak człowiek bez twarzy

Identyfikacja wizualna to najważniejsze narzędzie, które oddziałuje na tworzenie marki w sposób świadomy. To właśnie dzięki logo przebywając w sklepie – klienci są w stanie zobaczyć dany produkt, a w konsekwencji wyróżnić go spośród innych identyfikujących się kompletnie inaczej. Firma, która nie ma logo – jest jak człowiek bez twarzy to nie stwierdzenie, które przedstawia moje przemyślenia. Jest to fakt, poparty przez ekspertów setki, jak nie tysiące razy. Niestety do dzisiaj możemy ujrzeć działalności rezygnujące z logotypów. Właściciele takich firm nie traktują poważnie brandingu marki ani jej rozpoznawalności.

Jakie czynniki decydują o tym, że prezesi firm decydują się na działalności pozbawione logotypów? – Grafik Mateusz Kruszewski nie wytrzymuje

Głównym powodem, dla którego właściciele nie respektują tworzenia logo dla swojej firmy jest lenistwo, niewiedza i z łatwością można powiedzieć, że odpowiada za to nieprofesjonalne podejście do biznesu. Osobiście nie wyobrażam sobie, żeby w dzisiejszych czasach, w XXI wieku działalność gospodarcza była pozbawiona logotypu. Oddziałuje na to kilka względów.

  • Po pierwsze – firma pozbawiona logo kompletnie się nie wyróżnia na rynku. Klienci nie potrafią rozpoznać działalności tylko i wyłącznie po chwytliwym, ostrym jak żyletka tekście sprzedażowym lub sloganie reklamowym. Osoby zamawiające usługi lub produkty powinny utożsamiać się z brandami, aby powrócić tam ponownie, na większe zakupy. Klient niestety nie może tego zrobić ze względu na brak logo i jakichkolwiek myśli przewodnich związanych z identyfikacją wizualną. Potencjalny kontrahent utożsamia się poprzez tą samą myśl przewodnią z założycielem firmy. Jeśli nie ma logo – myśl przewodnia też jest pogwałcona ze względu na brak podstawowego czynnika jednoczącego tych samych ludzi.
  • Po drugie – Jako profesjonalista, grafik komputerowy z Białegostoku uważam, że osoby zamawiające utożsamiają się z gamą kolorystyczną firmy. Nie wyobrażam sobie, aby w dzisiejszych czasach mieć firmę i nie posiadać profesjonalnie zaprojektowanego logo z odpowiednio dobranymi kolorami. Jak pisałem w poprzednich artykułach – kolory dają wiarę dla odbiorcy. Jedne uspokajają, drugie wzmagają w nim żądzę zakupu, a trzecie budują poczucie zależności.
  • Po trzecie – nieposiadanie firmowego logo jest po prostu nieodpowiedzialne. Jak można dopuścić do tego, że firma nie posiada identyfikacji wizualnej? Na całym świecie wszystkie największe marki utożsamiają klientów ze znakiem rozpoznawczym, a prezes wiejskiej firmy myśli, że podbija świat i jest oryginalny nie posiadając znaku towarowego. Jest to jedno wielkie nieporozumienie. Nie masz logo – nie istniejesz.

Jeśli nie będziesz miał profesjonalnie wykonanego znaku towarowego – Twój biznes stanie w miejscu

Jestem projektantem od 14 lat. Tylko raz spotkałem się z przypadkiem, gdy prezes stosunkowo dużej firmy nie miał dopracowanego logo w 100%. Obsłużyłem około 3 tysięcy klientów w całej mojej karierze. Dla wszystkich tworzyłem logotypy, plakaty, ulotki, katalogi, strony www, a projektowanie graficzne towarzyszy mi od dzieciństwa.

Jako “stary wyjadacz”, a na dodatek grafik komputerowy z Białegostoku muszę przyznać, że znaki rozpoznawcze wielkich firm takich, jak Apple, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger czy nawet Orange słyną z prostoty i wyznawania wspólnej wiary z odbiorcami. W XXI wieku profesjonalnie wykonane logo nie jest już problemem. Do 3 tysięcy złotych można zamówić profesjonalnie wykonaną identyfikację wizualną. Według mnie osoby, które oszczędzają na logo nie powinny prowadzić biznesu, ponieważ się do tego nie nadają.

Grafik Mateusz Kruszewski głośno podpowiada – jakie są przyczyny braku firmowego symbolu?

  • Lenistwo poparte brakiem celów w życiu
  • Nieświadomość zalet doczesnego świata
  • Ignoranckie podejście do życia
  • Skąpstwo najwyższego kalibru
  • Brak umiejętności i werwy do prowadzenia biznesu

Przedstawiłem tylko przykładowe przyczyny braku logo w wielu niszowych firmach. Ze względu na fatalne podejście do biznesu niektórych osób w naszym kraju, ale też na świecie – amatorów jest pełno, lecz naszym zadaniem – ludzi świadomych jest niepowielanie takich zachowań. Jako świadome społeczeństwo, które twardo stąpa po ziemi musimy dawać dobry przykład innym ludziom. Zróbmy to z premedytacją. Nie zatraćmy sensu prowadzenia biznesu. Pozwólmy naszym klientom utożsamiać się z firmami przyszłości, które tworzymy każdego dnia.

Na dziś to wszystko, a w kolejnym artykule dowiedzą się Państwo o nowej opcji, którą dodał jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie. Miłego tygodnia.

Grafik Mateusz Kruszewski

Zaprojektujmy logo razem – zmieńmy świat na lepszy

Menu