Z tej strony grafik komputerowy z Białegostoku. Dzisiaj przedstawię Państwu krótki wpis blogowy o tematyce informacyjnej na temat rebrandingu. Tworzyłem wielkie projekty graficzne, ulotki, katalogi, strony www, plakaty oraz logotypy dla znanych polskich firm przechodzących przez rebranding ze względów finansowych oraz strategicznych. Uważam, tą czynność powinny zastosować mniejsze firmy, których dochody nie są równe potencjałowi działalności. Jestem zdania, że większość przedsiębiorstw w Polsce powinna zarabiać duże pieniądze, a tego nie robi ze względu na stagnację i brak wizji na coś więcej, niż “okruszki tortu” rzucane przez większe przedsiębiorstwa.
Co to jest rebranding firmy? – grafik Mateusz Kruszewski tłumaczy
Rebranding firmy to gruntowna zmiana znaczących elementów przedsiębiorstwa. Dotyczy to między innymi produktów, sposobu komunikacji, usług, autorytetu obsługi oraz wyglądu znaku towarowego w celu wypracowania korzystniejszej pozycji na rynku wśród konkurencji. Nie ogranicza się on jedynie do stworzenia nowego logo i chwytliwych sloganów reklamowych. W większości przypadków są to zmiany całościowe brandu, który po prostu nie przyniósł zamierzonych korzyści lub połączył się z inną, bardziej znaną marką na zasadzie fuzji.
Ile trwa rebranding?
Biorąc pod uwagę, że rebranding firmy to czynność złożona, wymagająca zatrudnienia grafików, copywriterów, specjalistów od rekrutacji oraz profesjonalnych reklamodawców, którzy będą promować firmę – nie jest to krótki etap. Stworzenie profesjonalnych grafik, nowej strony www, a do tego wszystkiego masy unikalnych i zoptymalizowanych tekstów razem z koordynacją całego projektu to nie lada wyzwanie. Szacuje się, że profesjonalny rebranding trwa od 3 do 12 miesięcy w zależności od nakładów pracy.
Zagrożenia związane z rebrandingiem
- Spadek rozpoznawalności marki na rynku
- Dodatkowe koszta związane ze stworzeniem grafik, tekstów, stron www, katalogów, ulotek, plakatów, a także innych czynności wymagających nakładu finansowego
- Strata dawnych pracowników ze względu na brak umiejętności specjalistycznych wynikających z przebranżowienia się firmy na zupełnie inny teren
Korzyści związane z rebrandingiem – grafik Mateusz Kruszewski pokazuje
- Możliwość rozpoczęcia biznesu jeszcze raz, z pełnym bagażem doświadczeń, na innym terenie, z nowymi ludźmi, bez popełniania starych, rażących błędów
- Przyciągnięcie uwagi odbiorców dzięki głośnej kampanii reklamowej jako nowo wchodząca firma na rynek i zaskoczenie ich atrakcyjnymi promocjami oraz gratisami
- Udowodnienie kupującym, że firma przez cały czas się rozwija poprzez stworzenie nowego, futurystycznego, a także eleganckiego logotypu
- Odświeżenie sloganów oraz tekstów reklamowych
W jakim celu wykonuje się rebranding?
Z mojego profesjonalnego doświadczenia w pracy jako grafik z Białegostoku – rebranding firmy wykonuje się zazwyczaj w celu poprawienia sytuacji majątkowej działalności gospodarczej, która od stosunkowo długiego czasu przynosi straty lub nie spełnia założonych oczekiwań właściciela. Kolejnym bardzo ważnym powodem, dla którego przedsiębiorcy wykonują rebranding firmy jest fuzja lub odkupienie działalności i chęć przebranżowienia się z powodów kompatybilności z głównym przedsiębiorstwem.
Uważam, że dobitnie wyjaśniłem Państwu podstawowe pojęcia na temat tego, co to jest rebranding, ile trwa, jakie niesie za sobą zagrożenia oraz korzyści, a także w jakim celu się go wykonuje. Wyczerpałem temat w 100% i wierzę, że większość z moich odbiorców skorzystało z tego artykułu i wyniosło z niego potrzebne informacje.
Na dziś to wszystko, a w kolejnym artykule dowiedzą się Państwo czy warto mieć stronę internetową. Miłego tygodnia.
Grafik z Białegostoku – Mateusz Kruszewski
Postaw na stworzenie profesjonalnej grafiki do rebrandingu – prowadź firmę świadomie!