Jako przedsiębiorcy staramy się zaimponować naszym klientom. Pragniemy, aby doceniali usługi oferowane przez przedsiębiorstwo, którym zarządzamy, a poza tym chcemy się wyróżniać na każdej płaszczyźnie egzystencjalnej. Jak to jest, że jedni osiągają olbrzymi sukces w branży, a drudzy zbierają tylko okruszki, którymi ledwo można zaspokoić podstawowe potrzeby życiowe. Czy dobrze wykonana wizytówka decyduje o sukcesie i porażce w biznesie? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdą Państwo w tym artykule. Życzę rozwojowego myślenia oraz miłego czytania – Mateusz Kruszewski, grafik komputerowy z Białegostoku.
W jakim celu wykonuje się identyfikację wizualną firmy? – oryginalna wizytówka
Każda szanująca się firma posiada profesjonalnie zaprojektowaną wizytówkę. Nie ma przedsiębiorcy, któremu nie zależy na klientach, ponieważ w większości to właśnie oni stanowią główne źródło dochodu działalności gospodarczej. W jakim celu więc wykonuje się identyfikację wizualną firmy? Otóż wizytówkę tworzy się w celu przyciągnięcia uwagi klienta. Nic tak bardzo nie potrafi nakłonić odbiorcy do zakupu naszych usług, jak ostra, niczym żyletka identyfikacja wizualna firmy.
Nie wyobrażam sobie, aby jakikolwiek biznes nie posiadał wizytówki. Jest to skrajnie nieodpowiedzialne. Wykonuję projekty graficzne, logotypy, plakaty, ulotki katalogi, strony www, a na dodatek wizytówki i nikt, z kim współpracowałem na dłuższą metę nie został bez profesjonalnie wykonanej identyfikacji wizualnej. Dlaczego? Bo jestem świadomym grafikiem, który zna potrzeby świata współczesnego i doradzam moim klientom za każdym razem, aby zainwestowali w identyfikację wizualną – dla świętego spokoju.
Grafik Mateusz Kruszewski zwraca uwagę na 6 elementów – cechy profesjonalnej wizytówki
Kwintesencją profesjonalnie wykonanej wizytówki jest zaskoczenie klienta jej stylem. Osobiście, znam się na tym lepiej niż ktokolwiek inny i pragnę Państwu zademonstrować 6 elementów, na które warto zwrócić uwagę w trakcie projektowania profesjonalnej identyfikacji wizualnej firmy. Są to między innymi:
- Prawidłowy format – należy wybrać taki, aby zaskoczyć potencjalnego klienta. Jak wiemy, prostokątne wzory są elementem praktycznie każdej klasycznej wizytówki. Może więc warto pokusić się o coś innego i zatrudnić profesjonalnego projektanta?
- Wykonanie i rodzaj papieru – wyróżnij się i zapytaj swojego projektanta jaki materiał jest najlepszy w Twoim przypadku. W zależności od branż może się to zmieniać, aczkolwiek możliwości są bardzo duże, wystarczy tylko chcieć z nich skorzystać.
- Ekskluzywne dodatki – zrób pierwsze wrażenie ostre, jak żyletka. Nie pozwól, aby klient był tylko pozytywnie zaskoczony. Wzbudź w nim rządzę zakupu. Skorzystaj z ekskluzywnych dodatków takich, jak folia Soft Skin, złocenia, lakier UV 3D i wielu innych atrybutów, które można użyć w celu uatrakcyjnienia identyfikacji wizualnej firmy.
- Profesjonalne fonty – zadbaj o jeden rodzaj ciekawej czcionki. Nie może być ona zbyt dużych rozmiarów, natomiast zbyt mała również nie jest rekomendowana. Zachowaj umiar, ale postaraj się zaskoczyć odbiorcę. Nigdy nie wiesz, z kim masz do czynienia. Może to właśnie ten klient, na którym uważasz, że nie musisz zrobić perfekcyjnego wrażenia – jest tym, który płaci najwięcej.
- Gama kolorystyczna – stań się profesjonalistą w każdym calu. Nie pozwól, aby Twoja wizytówka była pozbawiona kolorów. Zadbaj o umiar, jeśli chcesz uzyskać harmonijną symetrię kolorów. Prowadzisz branże artystyczną? Pobaw się kolorami, ale zachowaj świeży umysł.
- Zawarte informacje – niech druga strona posiada charakter czysto informacyjny. Będzie tam zawarty: numer kontaktowy, adres e-mail, imię i nazwisko, nip, nazwa firmy – wszystkie przydatne informacje, zaś pierwsza strona powinna służyć do zapoznania się z wizytówką firmy, która leży na biurku i dobrze wygląda w ręce.
3 kroki na uniknięcie wizytówkowych wpadek – czas START
Brak wszechobecnego profesjonalizmu w niektórych Polskich firmach to codzienna pożywka śmiechu. Smutne jest, jak płytko zachowują się niektórzy właściciele działalności i jak podchodzą do biznesu w naszym rodowitym kraju. Twórz swoje przedsiębiorstwo profesjonalnie i nie pozwól, aby ignoranci wpoili bylejakość do Twojego życia. Przed Państwem 3 kroki na uniknięcie wizytówkowych wpadek.
- Oddaj projekt do realizacji dla profesjonalnego grafika – zadbaj o dobrej jakości zdjęcia, które umieszczane są na wizytówce. Zatrudnij grafika komputerowego i miej pewność, że wszystko przebiegnie po Twojej myśli, w pełni profesjonalnie
- Twórz wizytówki tylko i wyłącznie ze współpracą z profesjonalną drukarnią – masz obowiązek stworzenia identyfikacji perfekcyjnej jakości. Jeśli wydrukujesz wizytówkę w maszynie z “hipermarketu” efekt nie będzie zadowalający
- Przed wydrukiem identyfikacji wizualnej oddaj tekst do korekty – profesjonalista musi sprawdzić treści widniejące na Twojej wizytówce, poprawić fleksję, gramatykę oraz ortografię, ponieważ nawet jeden drobny błąd i źle postawiony przecinek lub nieprawidłowo złożone zdanie może zaważyć o zrobieniu dobrego wrażenia na kliencie
Grafik Mateusz Kruszewski daje złotą radę czytelnikom – kreuj wizerunek swojej marki świadomie
Postaw na wyobraźnię profesjonalisty, jakim jest grafik komputerowy z Białegostoku i zaufaj mu. Nie pozwól, aby w Twojej firmie wszystko było wykonane w klasycznym stylu. Odrobina fantazji jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Klienci mają w swoim życiu nadmiar przeciętnych, nic nie wnoszących w ich życie pomysłów, katalogów, wizytówek, stron www oraz logotypów firm. Jako grafik z wieloletnim doświadczeniem jestem przekonany w 100%, że jeśli coś ma wywołać wrażenie na potencjalnym kliencie – to właśnie innowacja, ale ta z zachowanym umiarem i pewnym stylem wykonania.
Na dziś to wszystko, a w kolejnym artykule dowiedzą się Państwo, czym jest firma, która nie ma logo. Miłego tygodnia.
Mateusz Kruszewski – Grafik komputerowy
Zadbaj o stworzenie profesjonalnej wizytówki – skończ z bylejakością!