Kreatywność na miarę sukcesu, czyli branding marki w praktyce
O brandingu marki mówimy w przypadku firm, które chcą zaistnieć w świadomości swoich potencjalnych odbiorców i pozostać w pamięci na dłużej.
Rozpoznawalność usług i produktów oraz pozytywne z nimi skojarzenia są podstawą budowania strategii marketingowej. Pojęcie brandingu weszło już na stałe do słownika współczesnych przedsiębiorców, a metody i systemy z tym związane to szereg równoczesnych działań, koncepcji, rozwiązań. Również w tej dziedzinie profesjonalnie pomagam moim Klientom.
Branding marki dla usługodawców indywidualnych i dla firm
O strategiach związanych z identyfikacją wizualną wiedzą zarówno firmy i instytucje, jak też usługodawcy prowadzący własną, jednoosobową działalność. Branding marki to dziedzina tak szeroka, że wymaga nieszablonowej taktyki. Twoi potencjalni Klienci chcą nabywać nie tylko to, co oferujesz, ale również szereg korzyści, które za tym idą. Jak to wygląda w praktyce?
- Precyzyjne określenie grupy docelowej – aby z powodzeniem prowadzić firmę należy wiedzieć, do jakich odbiorców chcesz dotrzeć. Ma tutaj znaczenie między innymi ich wiek, aktywność zawodowa, zainteresowania, sposób spędzania wolnego czasu. Masz wtedy świadomość, w którym kierunku zmierzać.
- Badanie działań konkurencji – warto wyróżniać się na tle innych firm z Twoje branży, lecz w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Znając bieżące trendy i dążąc do pozycji osiąganych przez liderów, będziesz świadomie dokonywać wyborów w kwestii wszelkich elementów związanych z narzędziami kreowania marki.
- Mocne strony Twojej marki – tutaj znaczenie ma wysoka jakość usług, solidne wykonanie produktów, stała dostępność biura obsługi i wiele innych. Czasami wystarczą drobiazgi, aby wzbudzić zaufanie i przekonać do siebie niezdecydowanych. Należy jednak zawsze działać zgodnie z określonym planem.
- Zadbaj o spójność wizualną – brand zawiera w sobie samą markę, więc również wszystkie elementy z nią powiązane. W kwestii unikalnego i intrygującego logo, papieru firmowego, wszelkich materiałów reklamowych najlepiej pomoże doświadczony grafik. To owocna współpraca i wymierne korzyści.