Kreatywność na miarę sukcesu, czyli branding marki w praktyce

O brandingu marki mówimy w przypadku firm, które chcą zaistnieć w świadomości swoich potencjalnych odbiorców i pozostać w pamięci na dłużej.

Rozpoznawalność usług i produktów oraz pozytywne z nimi skojarzenia są podstawą budowania strategii marketingowej. Pojęcie brandingu weszło już na stałe do słownika współczesnych przedsiębiorców, a metody i systemy z tym związane to szereg równoczesnych działań, koncepcji, rozwiązań. Również w tej dziedzinie profesjonalnie pomagam moim Klientom.

Branding marki dla usługodawców indywidualnych i dla firm

O strategiach związanych z identyfikacją wizualną wiedzą zarówno firmy i instytucje, jak też usługodawcy prowadzący własną, jednoosobową działalność. Branding marki to dziedzina tak szeroka, że wymaga nieszablonowej taktyki. Twoi potencjalni Klienci chcą nabywać nie tylko to, co oferujesz, ale również szereg korzyści, które za tym idą. Jak to wygląda w praktyce?

  1. Precyzyjne określenie grupy docelowej – aby z powodzeniem prowadzić firmę należy wiedzieć, do jakich odbiorców chcesz dotrzeć. Ma tutaj znaczenie między innymi ich wiek, aktywność zawodowa, zainteresowania, sposób spędzania wolnego czasu. Masz wtedy świadomość, w którym kierunku zmierzać.
  2. Badanie działań konkurencji – warto wyróżniać się na tle innych firm z Twoje branży, lecz w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Znając bieżące trendy i dążąc do pozycji osiąganych przez liderów, będziesz świadomie dokonywać wyborów w kwestii wszelkich elementów związanych z narzędziami kreowania marki.
  3. Mocne strony Twojej marki – tutaj znaczenie ma wysoka jakość usług, solidne wykonanie produktów, stała dostępność biura obsługi i wiele innych. Czasami wystarczą drobiazgi, aby wzbudzić zaufanie i przekonać do siebie niezdecydowanych. Należy jednak zawsze działać zgodnie z określonym planem.
  4. Zadbaj o spójność wizualną – brand zawiera w sobie samą markę, więc również wszystkie elementy z nią powiązane. W kwestii unikalnego i intrygującego logo, papieru firmowego, wszelkich materiałów reklamowych najlepiej pomoże doświadczony grafik. To owocna współpraca i wymierne korzyści.

 

branding marki białystok

Pokaż siebie, podkreśl wszystkie atuty

W brandingu marki myślą przewodnią jest zachęcenie osób niezdecydowanych i zainteresowanie tych, które pierwszy raz mają styczność z Twoją marką. Należy więc przedstawić najważniejsze korzyści, które będą mieć znaczenie w komunikacji na szerszą skalę. Mogą to być między innymi:

  • szybka i fachowa obsługa – istotna cecha z punktu widzenia osób, które mają zbyt mało czasu, naglące terminy, deadliny,
  • autorskie koncepcje – warto pokazać, że nie bazujesz na schematach, do każdego zlecenia podchodzisz indywidualnie,
  • przejrzystość cennika lub wycen – im bardziej konkurencyjne i rozsądne ceny, tym większa szansa na kolejne zlecenia/zakupy,
  • dyspozycyjność – istotna cecha tak w przypadku odbierania telefonów i odpisywania na maile, jak również odnośnie realizacji zleceń.

Zajmując się brandingiem marek Zleceniodawców dbam o wszystkie powyższe aspekty, dodatkowo również o elementy graficzne: projekty logo, wizytówki oraz ulotki, grafikę stron internetowych. Tak wszechstronne działania sprawiają, że całość jest spójna, gotowa do zaistnienia na dowolnym rynku produktów i usług.

Rebranding – kolejna propozycja godna rozważenia

Aby odświeżyć markę i dotrzeć do nowych grup docelowych albo w sytuacji, gdy całkowicie zmienia się asortyment, zakres usług, nazwa lub inne elementy firmy, warto postawić na profesjonalny rebranding. Skoordynowane działania, począwszy od stworzenia nowego logotypu po zmianę komunikacji wizualnej, pozwolą Ci sprawnie zbudować określony wizerunek, wpisać się w oczekiwania potencjalnych Klientów. W tej kwestii również pomagam małym i dużym firmom z Białegostoku i innych miast.

keyboard_arrow_up